|
|
Case 1.
"Mindre oprør – flere parkeringspladser"
Danmarks Pædagogiske Universitet's elevorganisation blev etableret i 60'erne. Ærkerød og demokratisk på den pamperagtige måde.
Det skulle der laves om på.
En analyse, en strategi og et idekatalog blev udarbejdet for hvordan organisationen kunne blive reel demokratiske med valg hvor majoriteten af de studerende deltog. Samt hvordan organisationen i det hele taget kunne arbejde for nutidens studerende, der ikke er oprørere der vil vælte ledelsen af universitetet, men er familiefædre eller -mødre, der vil have en uddannelse af god kvalitet og tid til et familieliv ved siden af den krævende uddannelse.
De ville hellere have parkeringspladser end oprør mod systemet.
|
|
Case 2.
Kunsten at lukke hullerne i ostesalget...
Arla ville gerne sætte gang i ostesalget hos bagermesterne og indenfor catering.
Det er i og for sig simpelt: Bare sig ost noget oftere, for det er mest af glemsomhed, at folk ikke bruger ost på pizzaen, i maden og på franskbrødet.
En analyse og et idékatalog åbenbarede muligheder fra smarte slogans hos bageren over "ostespil" til kantinedamerne og "truckernosser" i forruden – formet som to små oste.
Jo, de fik noget at tænke over hos Arla. Sådan havde de godt nok aldrig fået ost før. |
|
Case 3.
Kvalitet til lavpris
Tøj og Sko blev født i en tid hvor discount var gule paller og flåede papkasser kastet ind i en butikslokale med gold belysning fra bare lysstofrør.
Men tiderne havde ændret sig. Lav kvalitet til lavpris var der ingen der gad købe mere. Folk forlangte mere kvalitet til de lave priser, så Tøj & Sko havde brug for en kommunikationsstrategi, der kommunikerede den forbedrede kvalitet.
En analyse og strategi med konkrete oplæg blev udarbejdet, og kædens nye reklamebureau kunne kaste sig over opgaven at vende salgskurven. Hvilket de gjorde. |