|
|
Case 1.
"Another World" relancering
Meget få kundemagasiner udkommer gennem kioskdistribution som Another World i Danmark og Norge samt søstermagasinet freeMIND i Tyskland og Østrig.
Tanken med magasinet er, at indholdet med forskellige vinkler skal handle om et aktuelt emne, der samtidig er dækket i en gratis bog eller DVD, der følger med bladet.
Afsenderen er forlaget New Era, der ser magasinet som en mulighed for at promovere sine bøger til den helt rigtige målgruppe – gennem artikler, smagsprøver på deres udgivelser og egenannoncer.
I 2006 relanceres bladet i en opdateret form, der blandt andet tager højde for at blade, der ikke udkommer hver måned, aldrig kommer bredt nok ud. De fleste nye blade knækker halsen på manglende distribution – de kommer sjældent bredt nok ud fra starten.
|
|
Case 2.
Ny stil til 36-årigt blad
Frihed er Scientologi Kirkens officielle organ siden 1969 og er de seneste år udkommet som en avis i tabloidformat til en eksklusiv gruppe af danske beslutningstagere i det private og offentlige.
Analyser af målgruppen og deres læsevaner – det er ofte folk med meterstore stakke af læsestof på skrivebordende – ligger til grund for et redesign af stil og indhold, der lanceres i 2006. |
|
Case 3.
TDC
Thorsten Overgaard leverer løbende artikler og fotos til TDCs blade, der manages af Benjamin Client Publishing.
www.benjamin.dk
|