|
|
Case 1.
"TÆNK SELV"
En utraditionel kampagne udspillede sig i København da halvdelen af bussernes langsider i over en måned viste en reklame, der ganske enkelt sagde TÆNK SELV.
En biskop i Roskilde følte sig imidlertid stødt og klagede gennem et par formiddagsaviser til HT over, at Scientologi Kirken kunne få lov til at bringe en sådan opfordring.
HT's bestyrelse mødtes ekstraordinært og udsendte efter nogen drøftelse en pressemeddelelse, der klart sagde, at Scientologi Kirken gerne måtte reklamere på busserne.
Kampagnen blev fulgt op med udstillingen, "Hvad er Scientologi?" – hvilket var netop det spørgsmål mange stillede sig selv.
En lille blå 16-siders folder inviterede til udstillingen ved at fortælle nogle ting, man normalt ikke forbinder med en religion som Scientologi.
Udstillingen tiltrak tiusindvis af nysgerrige københavnere.
Folderen blev siden oversat og genbrugt til tilsvarende udstillinger i Norge, England, Holland, Spanien, Italien, Israel, Tyskland, Sverige m.v. |
|
Case 2.
300% fremgang
– hvorfor nøjes med mindre?
Gravelstone.dk i Århus er en utraditionel ejendomsmægler. En ny kommunikationsstrategi lagde afstand til byens andre store mæglere, og omsætningen steg 300% på få måneder. |
|
Case 3.
0. - 10. klasse i topkvalitet
på Kildeskolen i Århus
Kildeskolen i Århus skærpede profilen og markedsførte skolen overfor målgruppen med husstandsomdelt 12-siders brochure, annoncer i aviserne, opslag i den lokale brugs og ny hjemmeside.
Eleverne deltog i kampagnen – som fotomodeller og som aktive ambassadører for verdens bedste skole. |